NIEZAPOMINAJKOWE GRUPY
 
   
BIEDRONKI
Informacje grupowe dla rodziców

 
 

 


 

 


 




PREZENTACJA 


 


 


 






Witam serdecznie po świętach. Mam nadzieję,że pomimo trudnej sytuacji spędziliście je w miłej
i serdecznej atmosferze. Jak wiadomo musimy jeszcze przez dwa tygodnie spotykać się on line.
Wierzę mocno,że to ostatnie takie dwa tygodnie. W tym po świątecznym tygodniu zapraszam na
wiejskie podwórko, gdzie poznamy różne zwierzęta , które tam mieszkają. Zapraszam do wspólnej
zabawy. Pozdrawiam dzieci i rodziców.

Izabela Zawadzka-Żyłka.

 




„My się w domu nie nudzimy, chociaż mało wychodzimy”

Drodzy rodzice zachęcam do umieszczania na naszym meesengerze grupowym zdjęć , jak
spędzacie ten trudny czas, co porabiają Wasza pociechy. Dzisiaj zamieszczam zdjęcia, które
przesłała mama Zuzi Pytlak.

Pozdrawiam. Wychowawca Iza.


Witam serdecznie dzieci i rodziców w kolejnym tygodniu w obeconości koranowirusa.
Przesyłam Wam kolejną porcję zadań i zabaw .Życzę pogody ducha, cierpliwości rodzicom, wytrwałej pracy jednym i drugim. Pozdrawiam. Wychowawca Iza.


Szanowni Państwo,

W związku z panującym obecnie zagrożeniem zdecydowaliśmy się udostępnić za darmo e-book ze zbiorem opowiadań i wierszy, podejmujących temat chorób i wirusów. Utwory pochodzą z wydawanych przez nas książek przeznaczonych dla najmłodszych.

Polecamy do czytania dzieciom w czasie trwania stanu zagrożenia epidemiologicznego - z jednej strony to ciekawy sposób na wspólne spędzenie czasu; z drugiej - metoda przekazania najmłodszym ważnych treści na temat higieny i zdrowia.

pobierz bezpłatnie e-book

 


Witam serdecznie Biedronki i ich rodziców.

W związku z zaistniałą sytuacją i braku możliwości spotkań w przedszkolu przesyłam propozycje zabaw w domu. Serdeczne zapraszam. Wychowawca Iza.


Drodzy Rodzice!

Dzisiaj mam do zaproponowania opowiadanie pt.,, O misiu Tytusku- leniuszku i łakomczuszku”.
Jest to zabawna historia, która na pewno spodoba się dzieciom. Zachęcam także do namalowania misia dowolną metodą plastyczną. Życzę powodzenia!

Polecam zabawy ruchowe i gimnastyczne, które bez żadnych przeszkód można wykonywać w domu:


Dzieci uczą rodziców w domu!

Dzieci się uczą i młodzież się uczy. Rodzicu, i Ty poświęć trochę czasu na naukę, Wychowanie dzieci nie jest proste, ale mamy 10 wskazówek, które Ci pomogą. Centrum Rozwoju Lokalnego - organizator ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" kontynuując swoją misję wspierania edukacji najmłodszych, a także wsparcia rodziców w procesie wychowania swoich pociech, przygotowało kolejny materiał wideo z poradami. Film "Wychowanie dzieci – 10 porad psychologa" to materiał, który podejmuje 10 bardzo ważnych kwestii dotyczących wychowania dzieci. W roli przewodnika psycholog mgr Beata Liwowska.
Link do filmu: https://youtu.be/HxbYRBAKs7U

Korzystając z okazji przypominamy, że na stronie internetowej Centrum Rozwoju Lokalnego do pobrania są darmowe materiały do nauki w domu. Nowe materiały będą się ukazywać w każdą środę i każdy piątek aż do czasu, gdy szkoły i przedszkola wznowią funkcjonowanie.

Link do materiałów: https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/ 



BAJKA O ZŁYM KRÓLU WIRUSIE I DOBREJ KWARANTANNIE

N A P I S A Ł A D O R O T A B R Ó D K A
D O N A P I S A N I A T E J B A J K I N A M Ó W I Ł A M N I E M I R A O R L I Ń S K A ,
P O M O C Ą M E R Y T O R Y C Z N Ą S Ł U Ż Y Ł A A L E K S A N D R A K R Y S I E W I C Z ,
A P I E R W S Z Y M I
C Z Y T E L N I C Z K A M I B Y Ł Y S U P E R D Z I E C I A K I :
L E N K A O . , F R A N I A K . , K L A R A O . I M A R Y S I A L .
Z A W S Z Y S T K I E S Ł O W A W S P A R C I A B A R D Z O D Z I Ę K U J Ę : )


Sprawdź to...  https://pin.it/5VhdxSV 

 


Propozycje zabaw ruchowych dla dzieci i rodziców.

Zabawy ruchowe dla dzieci mogą być świetną zabawa dla całej rodziny:

  • Skoki przez drabinkę. Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.
  • Skoki przez linkę. To ćwiczenie bardzo pomaga w ćwiczeniu równowagi. Do tej zabawy potrzebna jest linka, którą musisz zamocować - dla dzieci około 30 cm.
  • Kto sięgnie wyżej? Rodzic stoi z ołówkiem lub markerem przy futrynie, a maluchy kolejno podchodzą i z wyciągniętą jedną rączką do góry w miejscu podskakują najwyżej, jak umieją. Wszystkie wyniki muszą być zaznaczone, a zwycięża dziecko, które podskoczyło najwyżej. Maluchy będą zadziwione, dokąd umieją dosięgnąć!
  • Spacerek. Puść maluchom muzykę i rzucaj im różne polecenia: "Zbieramy grzyby!", a wtedy maluchy udają, że podnoszą coś z podłogi; "Gonimy motyle!" - smyki podbiegają i łapią niewidoczne motylki; "Zrywamy szyszki!", a dzieciaki muszą podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek itd. Będzie dużo śmiechu i rozgardiaszu.
  • Kolory - Dziecko, które na początku poprowadzi zabawę, trzyma piłkę. Pozostali domownicy siadają w szeregu naprzeciw niego. Prowadzący rzuca piłkę po kolei do każdego, wymieniając przy tym różne kolory. Uczestnicy zabawy łapią i odrzucają piłkę. Nie można jej złapać, gdy rzucający piłkę powie "czarny!". Zmiana z prowadzącym następuje, gdy ktoś złapie piłkę, mimo że padło hasło "czarny!".

 


Kolejna porcja zabaw

Miłej zabawy.


Drodzy Rodzice!

Proponuję również kilka zabaw paluszkowych, które z pewnością spodobają się dzieciom:

"Małpki"
W dżungli kilka małpek żyło, a dokładnie pięć ich było (zaciśnięta pięść)
pierwsza małpka taka mała ( wystawiamy mały palec)
druga małpka wciąż skakała ( wystawiamy serdeczny palec)
trzecia małpka wciąż płakała (środkowy)
czwarta małpka wciąż się śmiała (wskazujący)
piąta małpka tak śpiewała (kciuk)

"Wiewiórki"
Wiewióreczka mała kamyczek spotkała (z zaciśniętej pięści prostujemy mały palec)
Wiewióreczka mała patyczek spotkała (prostujemy serdeczny)
Wiewióreczka mała robaczka spotkała (środkowy)
Wiewióreczka mała szyszkę spotkała (wskazujący)
Wiewióreczka mała orzeszka spotkała (kciuk)
Kamyczek poklepała (klepiemy mały palec)
patyczek podrapała (drapiemy serdeczny)
robaczka uściskała (ściskamy)
szyszkę pogłaskała(głaszczemy)
orzeszka zabrać chciała (ciągniemy)

"Pieski"
Wszystkie pieski spały (pięść)
pierwszy obudził się ten mały ( wystawiamy mały palec)
mały obudził średniego, który spał obok niego (prostujemy serdeczny)
gdy średni już nie spał, to duży też przestał (środkowy)
trzy pieski się bawiły, czwartego obudziły (wskazujący)
cztery pieski nie spały, piątemu spać nie dały (kciuk)

Polecam także piosenki edukacyjne, podczas których można się znakomicie bawić i uczyć:


Sprawdź to...  https://pin.it/2OnjVYo 


Dzieci uczą rodziców w domu!

W odpowiedzi na zaistniałą sytuację, ale także na apel Ministra Edukacji Narodowej, a przy tym chcąc zachęcić dzieci do przebywania w domu i naukę, w ramach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" Centrum Rozwoju Lokalnego przygotowało serię materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci. W każdą środę i każdy piątek na stronie internetowej www.crl.org.pl będą ukazywać się materiały do pobrania całkowicie za darmo. Zamieszczane lekcje będą obejmować tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii czy historii. Zakres tematyczny i liczba lekcji będzie zależna od rozwoju sytuacji i ewentualnej decyzji co do wydłużenia okresu zamknięcia przedszkoli i szkół podstawowych.

Zapraszamy do pobrania pierwszego pakietu materiałów pn. "Jestem bezpiecznym uczeniem, jestem bezpiecznym przedszkolakiem". W paczce znajduje się prezentacja multimedialna oraz 4 zadania do wykonania. By zachęcić wszystkich rodziców i dzieci do wspólnej nauki Centrum Rozwoju Lokalnego informuje, że 17 marca na profilu na Facebooku (facebook.com/centrum.rozwoju.lokalnego) pojawi się konkurs, w którym do wygrania są ciekawe nagrody. By wziąć udział w konkursie będzie trzeba w komentarzu zamieścić zdjęcie/zdjęcia z wykonanymi zadaniami. Szczegółowe informacje o konkursie już we wtorek 17 marca.

Materiały można pobrać pod adresem:

 

 


 





 


 


WIERSZ ,PIOSENKA NA LISTOPAD
PAN LISTOPAD

I.
Pan listopad gra na basie
dylu, dylu, dyl.
Na jesiennym graniu zna się
trawką dotknął strun.

Ref.
Wesoło gra muzyka,
pada deszcz.
Świerszcz za kominem cyka
tańcz, gdy chcesz.

II.
Pan listopad gra na bębnie
bara, bara, bum.
Z deszczem puka równo,pięknie
koncert daje mu.

Ref.
III
Pan listopad gra na flecie
fiju, fiju, fiu.
Z liści złotych ma berecik
a kubraczek nut.

Ref.

Jeż
Krótkie nóżki, długi ryjek,
ostre kolce ciało kryją.
Ach, cóż to za groźny zwierz?
To jest jeż, malutki jeż.
Węszy noskiem w lewo, w prawo,
to pod listkiem, to pod trawą,
gdzie się kryje dobry łup.
Drepcze mały jeż - tup, tup.
Drepcze poprzez lasu gąszcze,
łapie myszy, węże, chrząszcze...
Gdy zimowe przyjdą dni,
zagrzebany w liściach śpi.


ZAGADNIENIA PROGRAMOWE
LISTOPAD

I. Listopadowe wspomnienia

Rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny
Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swojej rodziny.
Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
Wdrażanie dzieci do prawidłowego i bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych znajdujących się w domu i przedszkolu.
Zapoznanie dzieci z przedmiotami codziennego użytku z dawnych czasów.
Kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych.
Rozwijanie u dzieci zwinności i równowagi
Doskonalenie małej motoryki.

II. Jesienna pogoda

Doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
Doskonalenie technik zapamiętywania.
Rozwijanie spostrzegawczości.
Kształtowanie umiejętności przeliczania na konkretach w zakresie 5
Poszerzenie słownika czynnego dzieci o pojęcia dotyczące zjawisk przyrodniczych.
Zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie.
Wyjaśnienie znaczenia deszczu dla ludzi, roślin i zwierząt.
Prowadzenie obserwacji i wyciągnięcie wniosków z doświadczeń.
Dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy.

III.Zwierzęta domowe

Rozwijanie logicznego myślenia dzieci poprzez rozwiązywanie zagadek słownych.
Rozwijanie u dzieci umiejętności logicznego myślenia i klasyfikowania.
Rozwijanie u dzieci wrażliwości słuchowej w zabawach związanych z rozpoznaniem głosów zwierząt.
Zapoznanie dzieci z techniką malowania opuszkami palców.
Rozwijanie słownika dzieci przez wprowadzenie pojęć: ssaki, ptaki, ryby – klasyfikowanie zwierząt.
Kształtowanie odpowiedzialności za swoje zwierzę.
Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy na temat swojego ulubionego zwierzęcia

IV. Zimno,coraz zimniej

Poznanie zwyczajów wybranych zwierząt zapadających w sen zimowy.
Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
Kształtowanie umiejętności uważnej obserwacji przyrody (dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem zimy).
Rozpoznawanie i nazywanie kilku wybranych gatunków ptaków zimujących w Polsce.
Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie 3.
Wdrażanie do mądrego i odpowiedzialnego dokarmiania zwierząt w czasie zimy.
Kształtowanie umiejętności bezpiecznego postępowania wobec zwierząt.

 


 


 

 

 

 

Copyright © Publiczne Przedszkole Nr 3 z Grupą Żłobkową  NIEZAPOMINAJKA  w Świebodzicach 
design by TONER