NIEZAPOMINAJKOWE GRUPY
 
   
JAGÓDKI
Informacje grupowe dla rodziców

 
 
  

 


 


 


 


 



 



Kochani!!!

Zachęcam wszystkie dzieci do skorzystania z dodatkowej zabawy rozwijającej słuch fonematyczny. Dobrej zabawy!!! 

Pozdrawiam Anna R.


Drogie Jagódki!!!

Witam serdecznie w kolejnym majowym tygodniu. Drogie Dzieci w następnych dniach proponuję, żebyśmy porozmawiali o różnych zawodach. Niektóre z nich zapewne wykonują Wasi Rodzice, Dziadkowie. Już tradycyjnie zachęcam do skorzystania z moich propozycji, ale liczę również na Waszą pomysłowość i kreatywność. Bardzo dziękuję za wszystkie pozdrowienia i zdjęcia dzieci. Miło mi Was zobaczyć uśmiechniętych. Zachęcam w dalszym ciągu o umieszczanie fotek na facebooku oraz przesyłanie na adres aniarych1990@wp.pl 

Pozdrawiam cieplutko 

Anna Rychlik


Szanowni Rodzice, Kochane Dzieci!!!

Witam serdecznie Drogie Dzieci w kolejnym- wiosennym tygodniu. Proponuję, abyśmy w następnych dniach porozmawiali o majowej łące i jej mieszkańcach. Dziękuję bardzo za Waszą dotychczasową pracę i zabawę. Dziękuję Rodzicom za przesyłanie zdjęć na facebooka i na skrzynkę e-mail. Dziękuję bardzo za pozdrowienia od dzieci i Rodziców. Zachęcam Was Drodzy Rodzice i Dzieci ze skorzystania z kolejnej porcji przygotowanych przeze mnie zabaw. Pozdrawiam serdecznie, życzę dużo zdrówka 

Anna Rychlik

 


Witam wszystkie Jagódki!!!

Witam serdecznie Was Dzieci i Rodzice w kolejnym tygodniu kwarantanny. W tym tygodniu przygotowałam dla Was zabawy związane ze zjawiskami pogodowymi jakie mogą pojawić się wiosną. Królować podczas naszej zabawy jednak będzie kolorowa tęcza. Pod koniec tygodnia przygotowałam kilka zabaw przypominających dzieciom wiadomości na temat symboli narodowych. Zachęcam do skorzystania z moich propozycji. Cieszę się, że tak ambitnie pracujecie i gratuluję pięknych prac. Dziękuję Wam Rodzice za umieszczanie zdjęć w Internecie.

Zachęcam również do przesyłania na adres:
e-meil aniarych1990@wp.pl 

Pozdrawiam serdecznie, życząc wytrwałości i zdrowia 

Anna Rychlik

 


UWAGA RODZICE JAGÓDEK!!!

Zwracam się do Rodziców z ponowną prośbą zabrania kart pracy dla dzieci – część 4 z przedsionka przedszkolnego w godz. 09.00-12.00.

Dziękuję Anna Rychlik


Szanowni Rodzice!!!

Witam wszystkich serdecznie!!! W kolejnym tygodniu kwarantanny przygotowałam dla Was dzieci zabawy o tematyce ekologicznej. Pomimo tej trudnej sytuacji zachęcam do dalszej współpracy. Jestem przekonana, że radzicie sobie ze wszystkimi zabawami wspaniale. Podglądam Wasze poczynania na facceboku i jestem dumna, że tak fantastycznie radzicie sobie przy pomocy Rodziców.

Pozdrawiam wszystkie Jagódki cieplutko, życząc dobrej zabawy Anna Rychlik.

 


Uwaga Rodzice Jagódek!!!

Zwracam się z prośbą odbierania kart pracy dla dzieci- cz.4. Książki można odbierać z przedszkolnego przedsionka do czwartku – 16.04. 2020r. w godz. 09.00- 13.00.

Z pozdrowieniami wychowawca Anna Rychlik


Drogie Dzieci , Szanowni Rodzice!!!

W tym kolejnym tygodniu witam wszystkich serdecznie. Przygotowałam Wam zabawy o tematyce zdrowotnej. Widzę dzieci, że ambitnie pracujecie i bardzo mnie to cieszy. Dziękuję bardzo Rodzicom za zaangażowanie i zapraszam do dalszej współpracy. W związku z kolejnym czasem objętym kwarantanną proponuję dalsze zabawy i zajęcia. Mam nadzieję, że z nich również skorzystacie.

Dbajcie o siebie, pozdrawiam serdecznie Anna R.

 


Drogie Jagódki !!!

W tym przedświątecznym tygodniu proponuję Wam Rodzice i Waszym dzieciom zabawy dotyczące tematyki wielkanocnej. Chociaż czeka Was Rodzice sporo obowiązków mam nadzieję, że skorzystacie z moich propozycji. W związku z nadchodzącymi Świętami Wielkanocnymi życzę Wam Drodzy, dużo zdrówka oraz Spokojnych Świąt Wielkanocnych, a dzieciom przede wszystkim dużo zdrówka, owocnej pracy i zabawy w domu oraz bogatego Zajączka. Bardzo dziękuję za dotychczasową Waszą pracę i dokumentowanie jej w Internecie i proszę o jeszcze.

Mam nadzieję Drogie Dzieci, że szybko spotkamy się w przedszkolu i będziemy mogli pracować normalnym rytmem.
Pozdrawiam serdecznie i świątecznie 

Anna R.

 


Szanowni Rodzice!!!

Witam serdecznie w tym trudnym dla wszystkich czasie. W związku z zaistniałą sytuacją, trudną dla nas wszystkich, jednocześnie z obowiązkiem realizacji podstawy programowej musimy pracować w inny sposób niż dotychczas. Dlatego przesyłam propozycje zabaw i działań rozpisane na kolejne dni tygodnia ( od 30.03. do 03.04.) z uwzględnieniem zadań w kartach pracy które dzieci zabrały do domu. Gorąco zachęcam do współpracy.

Pozdrawiam serdecznie, życząc dużo zdrówka.


Uwaga Rodzice Jagódek!!!

W związku, z tym, że niektórzy z Was mogą nie mieć możliwości wydrukowania wysyłanych przeze mnie materiałów do pracy z dzieckiem zapraszam do Przedszkola we wtorek- 31.03. 2020- od godz. 11.00. Zadania dla dzieci skserowane można będzie odebrać w przedsionku Przedszkola. Zapraszam i pozdrawiam!!!


Szanowni Państwo,

W związku z panującym obecnie zagrożeniem zdecydowaliśmy się udostępnić za darmo e-book ze zbiorem opowiadań i wierszy, podejmujących temat chorób i wirusów. Utwory pochodzą z wydawanych przez nas książek przeznaczonych dla najmłodszych.

Polecamy do czytania dzieciom w czasie trwania stanu zagrożenia epidemiologicznego - z jednej strony to ciekawy sposób na wspólne spędzenie czasu; z drugiej - metoda przekazania najmłodszym ważnych treści na temat higieny i zdrowia.

pobierz bezpłatnie e-book


Drodzy Rodzice!!!

W związku z przedłużeniem przerwy pobytu dzieci w przedszkolu przesyłam propozycje zabaw rozpisane na każdy dzień tygodnia. 

Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrówka !!!


Dzieci się uczą i młodzież się uczy. 

Rodzicu, i Ty poświęć trochę czasu na naukę, Wychowanie dzieci nie jest proste, ale mamy 10 wskazówek, które Ci pomogą. Centrum Rozwoju Lokalnego - organizator ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" kontynuując swoją misję wspierania edukacji najmłodszych, a także wsparcia rodziców w procesie wychowania swoich pociech, przygotowało kolejny materiał wideo z poradami. Film "Wychowanie dzieci – 10 porad psychologa" to materiał, który podejmuje 10 bardzo ważnych kwestii dotyczących wychowania dzieci. W roli przewodnika psycholog mgr Beata Liwowska.

Korzystając z okazji przypominamy, że na stronie internetowej Centrum Rozwoju Lokalnego do pobrania są darmowe materiały do nauki w domu. Nowe materiały będą się ukazywać w każdą środę i każdy piątek aż do czasu, gdy szkoły i przedszkola wznowią funkcjonowanie.


Drodzy Rodzice! 

Przesyłam kolejną dawkę propozycji do kreatywnego i ciekawego spędzania czasu z dzieckiem w domu. 

Zachęcam do wspólnej zabawy!!! 

Pozdrawiam!!!

 


Dzieci uczą rodziców w domu!

W odpowiedzi na zaistniałą sytuację, ale także na apel Ministra Edukacji Narodowej, a przy tym chcąc zachęcić dzieci do przebywania w domu i naukę, w ramach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" Centrum Rozwoju Lokalnego przygotowało serię materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci. W każdą środę i każdy piątek na stronie internetowej www.crl.org.pl będą ukazywać się materiały do pobrania całkowicie za darmo. Zamieszczane lekcje będą obejmować tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii czy historii. Zakres tematyczny i liczba lekcji będzie zależna od rozwoju sytuacji i ewentualnej decyzji co do wydłużenia okresu zamknięcia przedszkoli i szkół podstawowych.

Zapraszamy do pobrania pierwszego pakietu materiałów pn. "Jestem bezpiecznym uczeniem, jestem bezpiecznym przedszkolakiem". W paczce znajduje się prezentacja multimedialna oraz 4 zadania do wykonania. By zachęcić wszystkich rodziców i dzieci do wspólnej nauki Centrum Rozwoju Lokalnego informuje, że 17 marca na profilu na Facebooku (facebook.com/centrum.rozwoju.lokalnego) pojawi się konkurs, w którym do wygrania są ciekawe nagrody. By wziąć udział w konkursie będzie trzeba w komentarzu zamieścić zdjęcie/zdjęcia z wykonanymi zadaniami. Szczegółowe informacje o konkursie już we wtorek 17 marca.

Materiały można pobrać pod adresem:

 

 


Witam wszystkie Jagódki!!! 

W związku z koniecznością pozostania w domu wysyłam linki z ciekawymi zabawami, w które można pobawić się w domu. 

Dobrej zabawy!


Marzec - wiersz
Idzie wiosna
Puk, puk, puk ...w okienko!
- Wyjdźcie dzieci prędko.
Idzie już wiosenka
i słoneczko świeci.
Z baziami gałązkę
w ręku ma wierzbową.
I za pasem wiązkę
przylaszczek liliowych.

Idzie piękna pani
z jasnymi włosami.
W zielonej sukience,
wyszytej kwiatami.

Piosenka - Maszeruje wiosna

I.Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

II.Nosi wiosna dżinsową
kurteczkę, na ramieniu
pewnie żuje gume i robi
balony a z nich każdy jest zielony.

III.Wiosno, wiosno, nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

 


Tematyka kompleksowa- marzec

  1. Wybrać zawód trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa
  2. Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie
  3. Słychać śpiew wśród drzew i chmur – to artystów ptasich chór
  4. Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem

Zapoznanie z niektórymi popularnymi zawodami wykonywanymi przez kobiety;
• Zachęcanie dzieci do spacerów i wnikliwej obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia.
• Uświadomienie konieczności dostosowania ubioru do warunków pogodowych.
• Kształtowanie elementarnej umiejętności czytania (czytanie globalne).
• Rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania informacji zapisanych za pomocą symboli.
• Rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowania roślin w przedszkolu.
• Wdrażanie do wychwytywania regularności w opowiadaniach ruchowych i podczas zabaw z wyliczankami.
• Rozwijanie zdolności skupiania uwagi
• Umożliwienie dzieciom zdobywania wiadomości na temat ptaków (poznanie nazw gatunków, zwyczajów, warunków życia).
• Rozwijanie słuchu fonematycznego.

• Rozwijanie mowy przez ćwiczenia fonacyjne i artykulacyjne.
• Pomaganie w zrozumieniu istoty pomiaru długości; wdrażanie do uważnego i dokładnego wykonywania pomiarów, zwłaszcza długości.
• Organizowanie zabaw umożliwiających dzieciom polisensoryczne poznawanie rzeczywistości.
• Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na temat utworów literackich (zachęcanie do prób charakterystyki i oceny postępowania bohaterów).
• Wspieranie dzieci w rozwoju społecznym przez zabawy integracyjne i ćwiczenia relaksacyjne w grupach i w parach.
• Przygotowanie do nauki pisania ? usprawnianie współpracy ręki i oka.
• Kształtowanie odporności emocjonalnej dzieci, wdrażanie do znoszenia porażki.

 


Wiersz – luty 
„Zła zima”

Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!
Szczypie w nosy, szczypie w uszy
Mroźnym śniegiem w oczy prószy,
Wichrem w polu gna!

Nasza zima zła!
Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!
Płachta na niej długa, biała,
W ręku gałąź oszroniała,
A na plecach drwa...

Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!
A my jej się nie boimy,
Dalej śnieżkiem w plecy zimy,
Niech pamiątkę ma!

 

Piosenka
Zimowa poleczka

Zimowa poleczka na śniegu lub lodzie
Kochają bałwanki i tańczą ją co dzień
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak

Ref: Ha, ha, ha, ha
Hi, hi, hi, hi
Śniegowe bałwanki
To my właśnie my
Ha,ha,ha,ha
Hi,hi,hi,hi
Śniegowe bałwanki
To my właśnie my

Gdy w rękach miotełki, na głowach garnuszki
Z węgielków lśnią oczka i same mkną nóżki
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Stanęły na chwilkę, by otrzeć pot z czoła,
Lecz skoczna muzyka do tańca nas woła,
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

 


Tematyka kompleksowa- luty

  1. Zabawy i sporty zimowe
  2. Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

• Zachęcanie dzieci do aktywności fizycznej i rozwijanie ich sprawności w zakresie dużej i małej motoryki podczas zabaw na śniegu i lodzie, ćwiczeń gimnastycznych i zabaw pantomimicznych.
• Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy i zachowania podstawowych zasad bezpieczeństwa.
• Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego oraz umiejętności układania i opowiadania historyjek obrazkowych.
• Rozwijanie zdolności skupiania uwagi na drugiej osobie oraz sprawnego wykonywania poleceń nauczyciela.
• Uwrażliwienie na piękno górskiego krajobrazu zimą, poznawanie góralskiej kultury (gwara, stroje ludowe, muzyka, taniec).
• Kształtowanie u dzieci zdolności do podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacjach trudnych, a także do znoszenia porażek bez zbędnych frustracji.
• Kształtowanie umiejętności prawidłowego akcentowania i mówienia w sposób zrozumiały dla innych.
• Wprowadzanie dzieci w świat sztuki teatralnej, umożliwienie zdobywania wiedzy i wzbogacenia słownictwa w tym zakresie.
• Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej.
• Doskonalenie umiejętności liczenia, numerowania i prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi.
• Rozwijanie sprawności manualnej.
• Zachęcanie do uczestnictwa w zabawach teatralnych, dramowych i pantomimicznych.
• Doskonalenie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi ustnych, poprawnych logicznie, gramatycznie i składniowo.
• Rozwijanie zdolności analizy i syntezy słuchowej.

 



TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC STYCZEŃ

  1. Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą
  2. Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka
  3. Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku mieszkali rycerze
  4. O zwierzątkach swych pamiętaj – przytul, nakarm nie od święta

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:

* Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej przez łączenie różnych form jej wyrazu (muzyka,
plastyka, taniec);
* Kształtowanie umiejętności obserwowania następstwa czasu i jego rytmicznej organizacji –
wdrażanie do posługiwania się zegarem i kalendarzem (poprawne posługiwanie się jednostkami
czasu);
* Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania powtarzających się rytmów i sekwencji;
* Kształtowanie umiejętności wnioskowania i uogólniania;
* Usprawnianie narządów artykulacyjnych przez ćwiczenia ortofoniczne;
* Umożliwienie dzieciom zdobywania pozytywnych doświadczeń związanych z wypowiadaniem
się oraz prezentowaniem siebie i swoich prac.
* Budzenie poczucia przynależności do rodziny oraz zainteresowania jej historią, wzbudzanie
szacunku i przywiązania wobec dziadków;
* Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem;
* Zapoznawanie z kulturą i sztuką ludową wybranego regionu Polski;
* Wspieranie dzieci w liczeniu oraz dodawaniu i odejmowaniu (ustalanie wyniku dodawania i
odejmowania w zakresie 10 przez manipulowane przedmiotami);
* Kształtowanie właściwych postaw oraz kulturalnych zachowań związanych z
przygotowywaniem i spożywaniem poczęstunku;
* Budzenie poczucia przynależności narodowej i patriotyzmu przez zachęcanie dzieci do
zdobywania informacji na temat historii własnego kraju oraz wybranych elementów dawnej
architektury;
* Organizowanie sytuacji edukacyjnych wspomagających umiejętność ustalania przebiegu
różnych czynności w sytuacjach życiowych (próby planowania pracy w grupie:
wyznaczanie celu, planowanie czynności, wykonanie);
* Rozwijanie w dzieciach zdolności do podejmowania działań w sytuacjach trudnych
(problemowych) oraz umiejętności radzenia sobie w nich (godzenie się z porażką);
* Zaspokajanie dziecięcej potrzeby ruchu i rozwijanie sprawności fizycznej przez uczestniczenie
w zabawach ruchowych i zręcznościowych;
* Wspieranie dzieci w umiejętności rysowania, kodowania i dekodowania informacji.
* Zapoznanie dzieci z różnymi gatunkami zwierząt żyjącymi w środowisku naturalnym i
hodowanymi w domach (uwrażliwienie na ich potrzeby);
* Tworzenie warunków sprzyjających rozwijaniu sprawności fizycznej dzieci przez
uczestniczenie w zabawach ruchowych (kształtowanie postawy, równowagi, doskonalenie
umiejętności skoku i podskoku oraz rzutu i chwytu);
* Rozwijanie umiejętności rozumienia informacji zakodowanych w formie podpisów obok
obrazków;
* Kształtowanie orientacji przestrzennej (poprawne stosowanie wyrażeń przyimkowych);
* Budzenie w dzieciach zainteresowań czytelniczych, chęci do samodzielnego czytania;

 


Wiersz – grudzień 
"Spotkanie z choinką" B. Lewandowska

Wczoraj rosłaś na polanie,
dzisiaj przyszłaś do nas.
Jakie miłe to spotkanie,
choinko zielona!
 
Jeszcze miedzy gałązkami
został świergot ptaków....
 Teraz my ci zaśpiewamy,
Słuchaj przedszkolaków!
 
Powiesimy świecidełka
i wydmuszki z jajek,
żebyś była taka piękna,
jak królewna z bajek.

 

 
"Przyszła choinka" 
- piosenka

1. Przyszła choinka z zakątków leśnych
a my się przy niej za ręce weźmy.
Ref. La, la, la choinka la, la, la zielona
Z dalekiego lasu przyszła tutaj do nas
2. Patrzy zza okna zima ta biała
Jak pięknie dziatwa świerczek przybrała
Ref. La, la, la choinka...
3. Tyle zabawek na drzewku świeci
A te zabawki zrobiły dzieci
Ref. La, la, la choinka...

 


Tematyka kompleksowa- grudzień

  1. Mikołaju czekamy na Ciebie
  2. Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają
  3. W całym domu pachnie lasem, bo już święta są za pasem

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

• Wspieranie dzieci w poznawaniu zimowej przyrody oraz rozpoznawaniu zmian odwracalnych i nieodwracalnych przez inicjowanie zabaw badawczych, eksperymentowanie oraz obserwację;
• Uświadomienie dzieciom potrzeby dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych charakterystycznych dla danej pory roku;
• Tworzenie prac plastycznych inspirowanych kontaktem ze środowiskiem przyrodniczym – zwrócenie uwagi na estetykę wykonywanych prac oraz sprzątnięcie swojego miejsca pracy;
• Wspomaganie dzieci w coraz precyzyjniejszej klasyfikacji przez oglądanie i porównywanie obiektów;
• Uświadomienie dzieciom, że zima jest trudnym okresem dla roślin i zwierząt, zapoznanie z gatunkami i zwyczajami ptaków zimujących w Polsce oraz z różnymi sposobami zabezpieczania roślin oraz dokarmiania zwierząt;
• Rozwijanie prawidłowej wymowy przez ćwiczenia artykulacyjne.
• Zapoznanie dzieci z urządzeniami domowymi oraz sposobami bezpiecznego posługiwania się nimi;
• Rozwijanie słuchu oraz usprawnianie aparatu artykulacyjnego przez ćwiczenia ortofoniczne na trudniejszych spółgłoskach i grupach spółgłoskowych;
• Uświadomienie dzieciom potrzeby współuczestniczenia w życiu rodziny (również w dzieleniu się obowiązkami) – kształtowanie właściwych postaw i zachowań moralnych wobec innych;
• Zachęcanie dzieci do odgrywania scenek dramowych (tworzenie sytuacji edukacyjnych pomagających dzieciom zrozumieć umowną rolę rekwizytu i posługiwać się nim w zabawach teatralnych i odgrywanych scenkach);
• Rozwijanie poczucia odpowiedzialności oraz wdrażanie dzieci do rozumienia sensu sprzątania przez wspólne wykonywanie określonych prac (sprzątanie po posiłkach, porządkowanie półek itd.);
• Usprawnianie precyzji w zakresie motoryki małej przez zajęcia plastyczne i konstrukcyjne;
• Kształtowanie świadomości własnego „ja” oraz orientacji przestrzennej. Doskonalenie umiejętności poruszania się w przestrzeni według podanej instrukcji.
• Zapoznanie dzieci ze świąteczną tradycją w Polsce i na świecie (rozwijanie w dzieciach potrzeby szanowania zwyczajów religijnych i ludowych kultywowanych w Polsce oraz uwrażliwienie na potrzeby innych ludzi, uświadomienie i różnicowanie potrzeb materialnych i niematerialnych);
• Wspieranie dzieci we wzbogacaniu słownictwa i formułowaniu wypowiedzi poprawnych pod względem gramatycznym, składniowym i logicznym;
• Rozwijanie wyobraźni i koordynacji wzrokowo-ruchowej przez wykonywanie papierowych składanek;
• Zachęcanie do radosnego muzykowania i śpiewania piosenek z uwzględnieniem rytmu, tempa muzycznego, wysokości dźwięku oraz zmiany dynamiki muzyki;
• Budzenie poczucia estetyki podczas tworzenia sztuki użytkowej (komponowania ozdób świątecznych z różnych materiałów).



TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC LISTOPAD

  1. POLSKA- MOJA OJCZYZNA
  2. HULA, PSOCI, HAŁASUJE, TO JESIENNY WIATR FIGLUJE
  3. PARASOLE CZAS WYCIĄGAĆ, JESIEŃ W PEŁNI, DESZCZ NADCIĄGA
  4. WSZYSCY RAZEM SIĘ BAWIMY, WSZYSTKIE STRACHY PRZEGONIMY

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:

* Utrwalenie przez dzieci wyglądu, nazw oraz brzmienia symboli narodowych
* Utrwalenie nazwy własnego kraju
* Recytowanie wierszy i śpiewanie piosenek o tematyce ojczystej
* Poprawne zachowanie się w czasie śpiewania hymnu
* Rozumienie znaczenia Święta Niepodległości Polski
* Wspomaganie prawidłowego rozwoju aparatu artykulacyjnego
* Uświadomienie konieczności dokładnego wykonywania prac konstrukcyjno- plastycznych
* Rozwijanie sprawności fizycznej u dzieci
* Wspieranie dzieci we wzbogacaniu słownictwa oraz formułowaniu poprawnych gramatycznie i stylistycznie wypowiedzi (zwrócenie uwagi na rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się w czasie przeszłym i przyszłym)
* Zapoznanie z różnymi stanami skupienia wody
* Rozwijanie umiejętności manualnych i orientacji przestrzennej (na określonej przestrzeni kartki
* Uwrażliwienie na piękno muzyki, eksperymentowanie z dźwiękiem – wykorzystywanie instrumentów melodycznych i niemelodycznych.
* Uświadomienie dzieciom potrzeby używania zwrotów grzecznościowych
* Wspieranie dzieci w budowaniu prawidłowych relacji społecznych w grupie
* Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi na temat wysłuchanego utworu (zachęcanie do podejmowania prób oceny postaw bohaterów i uzasadniania swojej oceny);
* Rozwijanie umiejętności matematycznych w konstruowaniu gier planszowych
* Rozwijanie zdolności skupiania uwagi, uważnego słuchania i obserwowania;
* Rozwijanie wyobraźni i budzenie zainteresowań czytelniczych;
* Pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości liczby elementów w zbiorze, chociaż obserwują zmiany sugerujące, że przedmiotów jest więcej lub mniej.


PIOSENKA NA M-C PAŹDZIERNIK

PAC, GRUSZKA DO FARTUSZKA

1. Pod owocami zgina się grusza,
wiatr konarami gruszy porusza!
Ref: Pac, gruszka,
pac, gruszka, 2x
hop, do fartuszka.

2. Spadają gruszki od soku miękkie,
nad gruszą krążą osa i szerszeń!
Ref: Pac, gruszka…

3. Ja, choć nie jestem szerszeniem, osą,
też lubię gruszki pachnące rosą!
Ref: Pac, gruszka…

4. Stanę pod gruszą i w mój fartuszek
dla wszystkich dzieci nazbieram gruszek!
Ref: Pac, gruszka…


WIERSZ NA M-C PAŹDZIERNIK

JESIENIĄ

Ma jabłonka pełno jabłek,
pełno śliwek- śliwa,
Chodźmy sobie do ogródka,
jak jesienią bywa.
Śliwki wszystkie fioletowe,
jabłka się czerwienią,
chodźmy po nie do ogródka,
jak zwykle jesienią.

Tak prześlicznie w ogródeczku,
tak się listki złocą.
Nazbierajmy pełne kosze
jesiennych owoców.
Dziękujemyci, jabłonko,
tobie, śliwko miła,
żeś nas pięknym swym owocem
hojnie obdarzyła.

Lucyna Krzemieniecka

 


TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

  1. JABŁKA, ŚLIWKI I MORELE, W SADZIE JEST OWOCÓW WIELE.
  2. WITAMINY HOP! DO BRZUSZKA, I MARCHEWKA, I PIETRUSZKA.
  3. LIŚCIE MALOWANE, POD DRZEWAMI ROZSYPANE.
  4. LAS SZUMI JESIENNIE, JUŻ ROBI SIĘ SENNIE.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:

*Budzenie ciekawości dzieci otaczającym je światem przyrody oraz tworzenie sytuacji edukacyjnych
umożliwiających odkrywanie związków: Ja – świat przyrody (gromadzenie wiadomości na temat
owoców)
*Kształcenie umiejętności wypowiadania się na podany temat;
*Rozwijanie zdolności plastycznych i wyobraźni twórczej dziecka
*Kształtowanie aspektu liczby naturalnej;
*Utrwalanie zasad bezpieczeństwa oraz nawyków higieniczno-kulturalnych
*Gromadzenie wiedzy na temat warzyw i ich przechowywania oraz kształtowanie zachowań
prozdrowotnych;
*Rozwijanie samodzielności i budowanie poczucia własnej wartości u dzieci przez zachęcanie ich do
*samodzielnego działania i tworzenia;
*Rozwijanie percepcji wzrokowej, zdolności spostrzegania i koncentrowania uwagi na zadaniu;
*Utrwalanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, zabawy z liczeniem i przeliczaniem
*Uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody (zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne
jesiennego krajobrazu), budzenie chęci poznawania otaczającej rzeczywistości przez wnikliwą
obserwację oraz zabawy badawcze
*Stwarzanie okazji do eksperymentowania z kolorami i działalności plastycznej poprzedzonej
doświadczeniami w sferze ruchowej iprzestrzennej
*Rozwijanie wyobraźni przez ekspresję słowną i plastyczną
*Poznawanie lasu i jego mieszkańców (rozwijanie zachowań proekologicznych, uświadomienie
zagrożeń związanych z dzikimi zwierzętami, trującymi roślinami i grzybami)
*Wdrażanie do zgodnej pracy w zespole
*Rozwijanie motoryki małej i dużej oraz percepcji wzrokowej
*Rozwijanie rozumowania drogą analogii
*Zachęcanie dzieci do wyrażania emocji podczas zabaw teatralnych.

 


Wrzesień - piosenka 
Przedszkole drugi dom

Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.

Ja chodzę tam co dzień,
obiadek dobry jem,
a po spacerze, w sali
wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam,
przedszkole domem drugim jest.

Czasem rano trudno mi wstać.
Chciałoby się leżeć i spać,
Lecz na mnie czeka auto i miś.
W co będziemy bawić się dziś?

Ja chodzę tam co dzień …

Zamiast mamy panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.

Ja chodzę tam co dzień …

 

Wiersz
Bezpieczna droga do przedszkola”

Kiedy idę do przedszkola
Droga ma nie łatwa jest
Więc przepisy znać już muszę
Ty je poznaj też...
Czerwone światło –stój!
Zielone światło –idź!
Odblaski zawsze noś!
Widocznym zawsze bądź!


Tematyka kompleksowa- wrzesień

  1. Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas
  2. 2.W moim domu nie nudzi się nikomu
  3. Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!
  4. Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Włączanie w życie grupy dzieci, które po raz pierwszy przyszły do przedszkola – okazywanie troski, opiekuńczości;
  • Poznawanie zasad bezpieczeństwa na terenie przedszkola (podczas zabaw w sali, na podwórku, w szatni itp.);
  • Wdrażanie dzieci do przestrzegania umów zawartych w „Kodeksie Przedszkolaka”;
  • Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w zabawach i prostych sytuacjach zadaniowych;
  • Uświadomienie dzieciom znaczenia rodziny w życiu człowieka, budzenie szacunku i przynależności do tej grupy społecznej, rozwijanie gotowości do niesienia pomocy i służenia innym, kształtowanie właściwych postaw i zachowań wobec dorosłych (znajomych i obcych);
  • Rozwijanie u dzieci zdolności do skupiania uwagi i uważnego słuchania bajek i opowiadań oraz wypowiadania się na różne sposoby;
  • Umożliwienie dzieciom zdobywania wiedzy na temat ruchu drogowego oraz bogacenie słownictwa w tym zakresie, wspieranie ich w uczeniu się prawidłowych zachowań i postaw związanych z bezpiecznym poruszaniem się
  • Organizowanie zabaw plastycznych i konstrukcyjnych wspomagających sprawność ruchową oraz koordynację ręki i oka;
  • Wspomaganie rozwoju myślenia dzieci w zakresie porównywania i liczenia.
  • Tworzenie warunków do wielozmysłowego poznawania rzeczywistości przez zabawy badawcze;
  • Wspomaganie dzieci w rozwoju myślenia przyczynowo-skutkowego i przewidywaniu następstw (różnicowanie zmian odwracalnych i nieodwracalnych);
  • Wdrażanie dzieci do słownego formułowania przemyśleń oraz rozwijanie ich wymowy przez ćwiczenia oddechowe i fonacyjne;
  • Kształtowanie nawyku utrzymywania ładu i porządku w miejscu zabawy i pracy. Dbałość o zachowanie czystości;

 


 

 

Copyright © Publiczne Przedszkole Nr 3 z Grupą Żłobkową  NIEZAPOMINAJKA  w Świebodzicach 
design by TONER