NIEZAPOMINAJKOWE GRUPY
 
   
MISIE
Informacje grupowe dla rodziców 

   
  


 

Zadania do wykonania: 


Zadania do wykonania: 



 

Zadania do wykonania: 



Zadania do wykonania: 



PREZENTACJA    |   PDF  |


 


Zadania do wykonania: 


Zadania do wykonania: 


https://www.youtube.com/watch?v=YzMADXJp_Tk 

Zadania do wykonania: 

 


Zadania do wykonania: 



Zadania do wykonania: 



 


Zadania do wykonania: 


Zadania do wykonania:


Zadania do wykonania 25.03.2020

Temat dnia: Gdy za oknem pada wiosenny deszcz

Rozmowa na temat wiersza . E. Szelburg Zarembiny ,,Zamiast słuchać bajek".

Zamiast słuchać bajek mówionych wieczorem,
chodź ze mną tą dróżką, co biegnie pod borem.
Zaprowadzę ciebie do takiego miasta,
gdzie są domy z cukru, a ulice z ciasta!
Zaprowadzę ciebie w taki kraj daleki,
gdzie mlekiem i miodem płyną wszystkie rzeki.
Zaprowadzę ciebie do takiej księżniczki,
co ma własny zamek i złote trzewiczki!
Jeśli będziesz grzeczny, Przed zamkiem na błoniu
Pozwoli ci jeździć Na prawdziwym koniu!

Dziecko udziela odpowiedzi na pytania
- Czy nudzisz się wczasie deszczu
- Jakie masz pomysły, aby się nie nudzić
- W co się można bawić, żeby nie oglądać bajek
- Jakie są twoje ulubione zabawy?

II. ,,Zamek dla księżniczki"

a) Rysowanie obrazka według instrukcji, stanowiącego całość ilustracji .
(Karta Pracy 3 s.63 z. 1. )
b) Zabawa konstrukcyjna - budowanie zamku dla księżniczki.
Rodzic zaprasza dziecko do zabawy - budowania z klocków zamku dla księżniczki. jest to najlepszy sposób, aby nie nudzić się wczasie deszczowej pogody. - Dziecko wybiera rodzaj klocków, z jakich powstanie budowla i buduje zamek według własnego pomysłu

III. ,,Zbudujemy zamek" - monograa litery z", Z", ćwiczenia utrwalające zapamiętanie liter. doskonalenie techniki czytania .

Prezentacja liter liter z", Z". Analiza wyrazów podstawowych - podział na sylaby, głoski, - wyodrębnienie głoski ,,z" na początku wyrazu, w środku wyrazu i na końcu wyrazu- wskazywanie przykładów innych słów zawierających głoskę ,,z" ( Karta pracy 3, s. 64, 65)

IV Układanie zadań tekstowych, ćwiczenia odejmowania i dodawania.

Układanie zadań opisujących czynności wykonywane przez rodzica. ( do tej zabawy przygotowujemy kartoniki z cyframi i znakami +, -, =)

  1. Rodzic trzyma wjednej ręce cztery przedmioty ( mogą być pociete kartki), drugą ręką dobiera dwa . Ile ma razem? Dziecko liczy na palcach i wskazuje odpowiednią ilość oraz pokazuje odpowiedni kartonik
  2. Rodzic z trzymanych sześciu przedmiotów odkłada trzy. Dziecko liczy na palcach ile pozostaje przedmiotów, wskazuje odpowiedni kartonik
  3. Dziecko wspólnie z rodzicem redaguje treść zadania, a następnie rozwiązuje je, posługując się liczmanami ( dowolnie wybranymi przedmiotami i kartonikami).

Rodzic mówi:
Na rabatce urosło 5 krokusów i 2 sasanki. Ile razem było kwiatów na rabatce?Dziecko wykłada odpowiednią liczbę przedmiotow i kartonik z odpowiedzią

Dziecko podaje przykłady swoich zadań i uklada wraz z rodzicem działania do tego zadania wykorzystując liczmany i kartoniki z cyframi


Zadania do wykonania- 24.03

TEMATYKA KOMPLEKSOWA. Już przybyła wiosna miła

Temat dnia:,,Nadeszła wiosna"

1. ,,Zwiastuny wiosny"- film edukacyjny ( zasoby youtube) .
https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg  

Rozmowa o długości dnia i nocy wiosną, przypomnienie nazw wiosennych kwiatów - ciemierniki, przylaszczka, przebiśniegi, krokusy. Zwrócenie uwagi dzieci na zmiany zachodzące w świecie przyrody dłuższy dzień, więcej słonecznych dni, wyższe temperatury, opady - czynniki sprzyjające rozwojowi roślin)

2.Wysłuchanie opowiadania Ada lubi wiosnę. Rozmowa na temat wysłuchanego opowiadania
z cyklu Ada opowiada".

Ada lubi wiosnę. Świat staje się piękniejszy i wszyscy jakby weselsi. nawet kot Timi częściej wskakuje na okienny parapet, może czuje, że słońce grzeje coraz mocniej. Ada położyła na stole kredki i papier. - narysuję wiosnę - pomyślała i wzięła do ręki zieloną kredkę. Kiedy skończyła, pokazała swój rysunek Kmilowi. Kmil od razu odgadł, że to wiosna. Na pierwszym planie były dwa duże drzewa. a gałęziach drzew Ada narysowała delikatne, wiosenne listki i malutkie różowe kwiatki. a drzewie odpoczywała sroka, a pod nim - cztery wróble. Dalej Kmil zobaczył krzew obsypany małymi żółtymi kwiatkami. - o chyba forsycja - pomyślał. Na skalniaku Ada umieściła kwitnące bratki, tulipany i krokusy. Zielona trawa dumnie pięła się do góry ku słońcu, a nad krzakiem forsycji taczyły dwa żółte motyle.

3.Wykonanie pracy plastycznej ,,Wiosenny rysunek"- dzieci wykonują rysunek wg własnego pomysłu wykorzystując opis z opowiadania Ada lubi wiosnę i wybierając dostępne materiały plastyczne.

4.,,Wiosenne powiedzonka" - kończenie zdania. Zapoznanie dzieci zwybranymi powiedzeniami, aforyzmami związanymi z wiosną i pogodą
a) uzupełnianie wypowiedzi rodzica. Rodzic rozpoczyna wypowiedź, a dziecko uzupełnia ją, proponując zakończenie zdania, np.
- w czasie wiosny przylatują... ptaki zciepłych krajów).
- wiosną kwitną... dziecko wymienia nazwy kwitnących roślin).
- wiosną często pada - pady deszczu
b) wiosenne określenia - wskazywanie określeń i porównań do elementów wiosennej pogody. Rodzic prezentuje dziecku przysłowia, powiedzenia, porównania związane z pogodą i rozmawia
o ich sensie, np.
- aby do wiosny - na wiosnę wszystko się poprawi, będzie lepiej,
- kapryśny jak wiosenna pogoda tzn. zmienny,
- jasne jak słońce czyli wszystko jest zrozumiałe, oczywiste
- porwał się z motyką na słońce - podjął się zadania bardzo trudnego, niewykonalnego
- leje jak z cebra - pada ulewny, rzęsisty deszcz,
- jak grom z jasnego nieba - coś stało się niespodziewanie, szybko.
Dziecko wymyśla własne "wiosenne określenia", np.: wesoły jak słonko, promienna buzia, gorący całusek, pochmurna mina


Propozycje do działań w domu

Te linki zawierają ciekawe zadania do wykonania dla dzieci, pozwolą na rozwijanie kompetencji dzieci w zakresie grafomotoryki, czytania , liczenia.


Dzieci się uczą i młodzież się uczy. Rodzicu, i Ty poświęć trochę czasu na naukę, Wychowanie dzieci nie jest proste, ale mamy 10 wskazówek, które Ci pomogą. Centrum Rozwoju Lokalnego - organizator ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" kontynuując swoją misję wspierania edukacji najmłodszych, a także wsparcia rodziców w procesie wychowania swoich pociech, przygotowało kolejny materiał wideo z poradami. Film "Wychowanie dzieci - 10 porad psychologa" to materiał, który podejmuje 10 bardzo ważnych kwestii dotyczących wychowania dzieci. W roli przewodnika psycholog mgr Beata Liwowska.

Korzystając z okazji przypominamy, że na stronie internetowej Centrum Rozwoju Lokalnego do pobrania są darmowe materiały do nauki w domu. Nowe materiały będą się ukazywać w każdą środę i każdy piątek aż do czasu, gdy szkoły i przedszkola wznowią funkcjonowanie.


Dzieci uczą rodziców w domu!

W odpowiedzi na zaistniałą sytuację, ale także na apel Ministra Edukacji Narodowej, a przy tym chcąc zachęcić dzieci do przebywania w domu i naukę, w ramach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" Centrum Rozwoju Lokalnego przygotowało serię materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci. W każdą środę i każdy piątek na stronie internetowej www.crl.org.pl będą ukazywać się materiały do pobrania całkowicie za darmo. Zamieszczane lekcje będą obejmować tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii czy historii. Zakres tematyczny i liczba lekcji będzie zależna od rozwoju sytuacji i ewentualnej decyzji co do wydłużenia okresu zamknięcia przedszkoli i szkół podstawowych.

Zapraszamy do pobrania pierwszego pakietu materiałów pn. "Jestem bezpiecznym uczeniem, jestem bezpiecznym przedszkolakiem". W paczce znajduje się prezentacja multimedialna oraz 4 zadania do wykonania. By zachęcić wszystkich rodziców i dzieci do wspólnej nauki Centrum Rozwoju Lokalnego informuje, że 17 marca na profilu na Facebooku (facebook.com/centrum.rozwoju.lokalnego) pojawi się konkurs, w którym do wygrania są ciekawe nagrody. By wziąć udział w konkursie będzie trzeba w komentarzu zamieścić zdjęcie/zdjęcia z wykonanymi zadaniami. Szczegółowe informacje o konkursie już we wtorek 17 marca.

Materiały można pobrać pod adresem:

 

 


W związku z koniecznością przebywania dzieci w domu wysyłam linki do stron z ciekawymi propozycjami zabaw dla dzieci w domu.

Dzieci , które nie wzięły kart pracy - można je odebrać w przedszkolu ( będą wyłożone w przedsionku przedszkola) i pracować w domu

  1. https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/11/zabawy-dla-dzieci-w-domu/ 
  2. https://miastodzieci.pl/zabawy/k/zabawy-dla-5-latkow-6-latkow/ 
  3. https://www.mamawdomu.pl/2016/03/10-pomyslow-na-zabawy-ruchowe-w-domu.html 

 


 






 



 




Wierszyk i piosenka na WRZESIEŃ


 

 

 

Copyright © Publiczne Przedszkole Nr 3 z Grupą Żłobkową  NIEZAPOMINAJKA  w Świebodzicach 
design by TONER