NIEZAPOMINAJKOWE GRUPY
 
   
PSZCZÓŁKI
Informacje grupowe dla rodziców

 

    


Piosenka: Bezpieczne wakacje: https://youtu.be/W4RHyjQLfCM


 


 

 


 

 



 



 


 


 


 


 


 

 


 


Dzieci się uczą i młodzież się uczy. Rodzicu, i Ty poświęć trochę czasu na naukę, Wychowanie dzieci nie jest proste, ale mamy 10 wskazówek, które Ci pomogą. Centrum Rozwoju Lokalnego - organizator ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" kontynuując swoją misję wspierania edukacji najmłodszych, a także wsparcia rodziców w procesie wychowania swoich pociech, przygotowało kolejny materiał wideo z poradami. Film "Wychowanie dzieci – 10 porad psychologa" to materiał, który podejmuje 10 bardzo ważnych kwestii dotyczących wychowania dzieci. W roli przewodnika psycholog mgr Beata Liwowska.

Link do filmu: https://youtu.be/HxbYRBAKs7U 

Korzystając z okazji przypominamy, że na stronie internetowej Centrum Rozwoju Lokalnego do pobrania są darmowe materiały do nauki w domu. Nowe materiały będą się ukazywać w każdą środę i każdy piątek aż do czasu, gdy szkoły i przedszkola wznowią funkcjonowanie.

Link do materiałów: https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/ 

 


 


 

Zadania do wykonania:

 


Zadania do wykonania:

 


Propozycje treści programowych na 25.03.20.

Opowiadanie: E. Stadtmüller Witaj, wiosno!

– Kiedy ta wiosna w końcu przyjdzie – marudziła Ada. – W przedszkolu już dawno śpiewamy o niej piosenki, wycinamy kolorowe motylki i kwiatki, a ona nic. – Jak to: nic – oburzył się tato. – Wiosna pracuje pełną parą, aby wybuchnąć zielenią, gdy tylko spadnie pierwszy ciepły deszcz. – Jakoś tej pracy nie widać – skrzywił się Olek. – Wszędzie szaro, buro i ponuro… – Chyba ktoś tu nie umie patrzeć uważnie… – pokręcił głową tato. – Jeśli ubierzecie się w pięć minut, to zabiorę was do parku na wyprawę detektywistyczną. Będziemy tropić ślady wiosny. Zgoda? – Zgoda! – zawołali bardzo zgodnie Ada i Olek. Trzeba przyznać, że parkowe alejki, tonące w marcowej mgle, nie wyglądały najlepiej. Odrapane ławki, pusty plac zabaw, błoto pod nogami. Olek już miał zaproponować powrót do domu, gdy tato zawołał: – STOP! Na prawo patrz! – Ale na co patrz? – nie zrozumiała Ada. Tato bez słowa wskazał parasolem na parkową sadzawkę. Tuż przy pustym łabędzim domku, na wierzbowych gałązkach bieliły się najprawdziwsze na świecie… – Bazie! – wrzasnął Olek. – Zobaczyłem je pierwszy, punkt dla mnie! Ada była niepocieszona. Na szczęście sokole oko taty dojrzało kolejny, niezaprzeczalny znak wiosny. Podczas gdy Olek wypatrywał ptaków na drzewach, tato dyskretnie przytrzymał Adę za kapturek kurtki i oczami wskazał wijącą się pośród burej trawy ścieżkę. Ada pobiegła nią i po chwili wszyscy usłyszeli jej radosny okrzyk: – Mam! Mam drugi znak wiosny! Remis! Teraz dopiero Olek zauważył malutkie żółte kwiatuszki, których rozczochrane główki pojawiły się nie wiadomo skąd tuż nad ziemią. – To podbiał – wyjaśnił dzieciom tato. – Bardzo pożyteczna, lecznicza roślinka. – A co ona leczy? – chciała wiedzieć Ada. – Wiosenne katarki, marcowe chrypki i kaszelki… – odparł tato. – Oj, chyba zbiera się na deszcz, więc lepiej wracajmy, żebyśmy nie musieli się nią kurować. Droga do domu – niby taka sama – okazała się pasmem radosnych odkryć. – Pąki na żywopłocie! – meldował Olek. – Zielony listek, o tu – na klombie! – nie dawała za wygraną Ada. – Przebiśniegi!!! – wykrzyknęli równocześnie na widok całej kępy ślicznych białych kwiatuszków rosnących na trawniku, tuż obok ich własnego domu. – Jak widzicie, wiosna wcale się nie leni – uśmiechnął się tato. – Trzeba tylko umieć patrzeć.

Zestaw ćwiczeń logopedycznych usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Wąchanie kwiatków – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując wąchanie kwiatków.

Podlewamy kwiatki – pompujemy wodę do konewki, dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, opuszczają go w stronę brody, a następnie obie wargi wysuwają do przodu.

Bocian – dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują dziób bociana, następnie otwierają szeroko wargi i je zamykają.

Żaba – żaba schowała się przed bocianem pod liściem i uśmiecha się szeroko – dzieci szeroko rozciągają wargi, potem uśmiechają się i ściągają wargi.
Kukułka – dzieci ściągają wargi do przodu i naśladują kukułkę – mówią: ku, ku, ku, ku.
Wiosenne porządki – przy szeroko otwartej jamie ustnej język wymiata wszelkie zakamarki: wędruje za górne i za dolne zęby.

Zabawy ruchowe:

Nagranie spokojnej muzyki, odtwarzacz CD, parasol. D. zamienia dzieci w parasole. Przy muzyce i z wykorzystaniem parasola pokazuje ruchy, jakie mają wykonywać dzieci:

  • kołysze zamkniętym parasolem na boki – dzieci, z rękami splecionymi w górze, kołyszą się na boki,
  • obraca złożonym parasolem dookoła – obracają się wokół własnej osi,
  • podrzuca parasol rytmicznie w górę – dzieci podskakują,
  • otwiera parasol – dzieci rozkładają ręce na boki,
  •  obraca rozłożony parasol – obracają się itd. Na koniec D. zamyka parasol i stawia na podłodze – dzieci opuszczają ręce wzdłuż ciała.

 


Szanowni Rodzice

W związku z przerwą w uczęszczaniu dzieci do przedszkola, proponuję Wam zestaw zabaw dydaktycznych, które możecie wykonać z dziećmi w domu. Propozycje zabaw oraz kart pracy są zgodne z treściami programowymi i planem dydaktycznym na miesiąc marzec.
Wychowawca grupy: Marta Wołodźko

Zestaw na 24.03.2020.:

Zabawa matematyczna Pestki dyni.
Pestki dyni (w łupinach i bez nich), talerzyk plastikowy dla każdego dziecka. Dorosły rozdaje dzieciom pestki dyni w łupinach i pyta, czy wiedzą, co to jest. Pokazuje również pestki bez łupinek i zachęca do ich próbowania oraz określenia, jakie one są (smaczne, zdrowe, twarde). Następnie prosi dzieci, aby pogrupowały pestki po 4 (5) na swoich talerzykach i przeliczyły, ile mają takich grupek.

  • Praca plastyczna Wiosenne kotki.
    Kolorowe kartki z bloku technicznego, brązowa farba, pędzle, klej (magic), pestki dyni w łupinach. Dzieci wybierają sobie kolorowe kartki, które będą tłem pracy i malują na nich gałęzie wiosennej wierzby. Doklejają do nich pestki w łupinach jako bazie. Z pomocą Dorosłego przeliczają bazie na każdej gałązce. Prace odstawiają do wyschnięcia.
     
  • Zabawa matematyczna: Liczenie nasion.
    Patyczki do lodów lub pęsety, nasiona: grochu, fasoli, bobu, kukurydzy. Rozsypujemy na stoliku wymieszane nasiona: grochu, fasoli, bobu. Dzieci za pomocą patyczków lub pęset rozdzielają je na poszczególne rodzaje, opisują różnice w ich wyglądzie, wielkość, kolor, kształt. Następnie segregują nasiona zgodnie z poleceniami Dorosłego, układają z nich szeregi, określają na oko, których jest więcej, i sprawdzają, np. łącząc je w pary. Liczą ziarna z poszczególnych grup i mówią: Tu jest więcej, a tu jest mniej. Tworzą rytmy – powtarzające się czteroelementowe sekwencje: groszek – fasolka – bób – kukurydza. Układają kwiatki, np.: kładą ziarna grochu wokół ziarna bobu i odwrotnie, oraz liczą płatki i mówią, których jest mniej.
     
  • Zabawa ruchowa: Spacer pani Wiosny.
    Dzieci naśladują ruchy siania (najpierw ruch jedną ręką w kierunku od siebie, a następnie drugą ręką), spokojnie spacerując po pokoju.


Drodzy Rodzice!

Dzisiaj mam do zaproponowania opowiadanie pt.,, O misiu Tytusku- leniuszku i łakomczuszku”.
Jest to zabawna historia, która na pewno spodoba się dzieciom. Zachęcam także do namalowania misia dowolną metodą plastyczną. Życzę powodzenia!

Polecam zabawy ruchowe i gimnastyczne, które bez żadnych przeszkód można wykonywać w domu:


Dzieci uczą rodziców w domu!

Dzieci się uczą i młodzież się uczy. Rodzicu, i Ty poświęć trochę czasu na naukę, Wychowanie dzieci nie jest proste, ale mamy 10 wskazówek, które Ci pomogą. Centrum Rozwoju Lokalnego - organizator ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" kontynuując swoją misję wspierania edukacji najmłodszych, a także wsparcia rodziców w procesie wychowania swoich pociech, przygotowało kolejny materiał wideo z poradami. Film "Wychowanie dzieci – 10 porad psychologa" to materiał, który podejmuje 10 bardzo ważnych kwestii dotyczących wychowania dzieci. W roli przewodnika psycholog mgr Beata Liwowska.
Link do filmu: https://youtu.be/HxbYRBAKs7U

Korzystając z okazji przypominamy, że na stronie internetowej Centrum Rozwoju Lokalnego do pobrania są darmowe materiały do nauki w domu. Nowe materiały będą się ukazywać w każdą środę i każdy piątek aż do czasu, gdy szkoły i przedszkola wznowią funkcjonowanie.

Link do materiałów: https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/ 


 


BAJKA O ZŁYM KRÓLU WIRUSIE I DOBREJ KWARANTANNIE

N A P I S A Ł A D O R O T A B R Ó D K A
D O N A P I S A N I A T E J B A J K I N A M Ó W I Ł A M N I E M I R A O R L I Ń S K A ,
P O M O C Ą M E R Y T O R Y C Z N Ą S Ł U Ż Y Ł A A L E K S A N D R A K R Y S I E W I C Z ,
A P I E R W S Z Y M I
C Z Y T E L N I C Z K A M I B Y Ł Y S U P E R D Z I E C I A K I :
L E N K A O . , F R A N I A K . , K L A R A O . I M A R Y S I A L .
Z A W S Z Y S T K I E S Ł O W A W S P A R C I A B A R D Z O D Z I Ę K U J Ę : )


Sprawdź to...  https://pin.it/5VhdxSV 

 


Propozycje zabaw ruchowych dla dzieci i rodziców.

Zabawy ruchowe dla dzieci mogą być świetną zabawa dla całej rodziny:

  • Skoki przez drabinkę. Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.
  • Skoki przez linkę. To ćwiczenie bardzo pomaga w ćwiczeniu równowagi. Do tej zabawy potrzebna jest linka, którą musisz zamocować - dla dzieci około 30 cm.
  • Kto sięgnie wyżej? Rodzic stoi z ołówkiem lub markerem przy futrynie, a maluchy kolejno podchodzą i z wyciągniętą jedną rączką do góry w miejscu podskakują najwyżej, jak umieją. Wszystkie wyniki muszą być zaznaczone, a zwycięża dziecko, które podskoczyło najwyżej. Maluchy będą zadziwione, dokąd umieją dosięgnąć!
  • Spacerek. Puść maluchom muzykę i rzucaj im różne polecenia: "Zbieramy grzyby!", a wtedy maluchy udają, że podnoszą coś z podłogi; "Gonimy motyle!" - smyki podbiegają i łapią niewidoczne motylki; "Zrywamy szyszki!", a dzieciaki muszą podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek itd. Będzie dużo śmiechu i rozgardiaszu.
  • Kolory - Dziecko, które na początku poprowadzi zabawę, trzyma piłkę. Pozostali domownicy siadają w szeregu naprzeciw niego. Prowadzący rzuca piłkę po kolei do każdego, wymieniając przy tym różne kolory. Uczestnicy zabawy łapią i odrzucają piłkę. Nie można jej złapać, gdy rzucający piłkę powie "czarny!". Zmiana z prowadzącym następuje, gdy ktoś złapie piłkę, mimo że padło hasło "czarny!".

 


Drodzy Rodzice!

Proponuję również kilka zabaw paluszkowych, które z pewnością spodobają się dzieciom:

"Małpki"
W dżungli kilka małpek żyło, a dokładnie pięć ich było (zaciśnięta pięść)
pierwsza małpka taka mała ( wystawiamy mały palec)
druga małpka wciąż skakała ( wystawiamy serdeczny palec)
trzecia małpka wciąż płakała (środkowy)
czwarta małpka wciąż się śmiała (wskazujący)
piąta małpka tak śpiewała (kciuk)

"Wiewiórki"
Wiewióreczka mała kamyczek spotkała (z zaciśniętej pięści prostujemy mały palec)
Wiewióreczka mała patyczek spotkała (prostujemy serdeczny)
Wiewióreczka mała robaczka spotkała (środkowy)
Wiewióreczka mała szyszkę spotkała (wskazujący)
Wiewióreczka mała orzeszka spotkała (kciuk)
Kamyczek poklepała (klepiemy mały palec)
patyczek podrapała (drapiemy serdeczny)
robaczka uściskała (ściskamy)
szyszkę pogłaskała(głaszczemy)
orzeszka zabrać chciała (ciągniemy)

"Pieski"
Wszystkie pieski spały (pięść)
pierwszy obudził się ten mały ( wystawiamy mały palec)
mały obudził średniego, który spał obok niego (prostujemy serdeczny)
gdy średni już nie spał, to duży też przestał (środkowy)
trzy pieski się bawiły, czwartego obudziły (wskazujący)
cztery pieski nie spały, piątemu spać nie dały (kciuk)

Polecam także piosenki edukacyjne, podczas których można się znakomicie bawić i uczyć:

 


Dzieci uczą rodziców w domu!

W odpowiedzi na zaistniałą sytuację, ale także na apel Ministra Edukacji Narodowej, a przy tym chcąc zachęcić dzieci do przebywania w domu i naukę, w ramach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" Centrum Rozwoju Lokalnego przygotowało serię materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci. W każdą środę i każdy piątek na stronie internetowej www.crl.org.pl będą ukazywać się materiały do pobrania całkowicie za darmo. Zamieszczane lekcje będą obejmować tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii czy historii. Zakres tematyczny i liczba lekcji będzie zależna od rozwoju sytuacji i ewentualnej decyzji co do wydłużenia okresu zamknięcia przedszkoli i szkół podstawowych.

Zapraszamy do pobrania pierwszego pakietu materiałów pn. "Jestem bezpiecznym uczeniem, jestem bezpiecznym przedszkolakiem". W paczce znajduje się prezentacja multimedialna oraz 4 zadania do wykonania. By zachęcić wszystkich rodziców i dzieci do wspólnej nauki Centrum Rozwoju Lokalnego informuje, że 17 marca na profilu na Facebooku (facebook.com/centrum.rozwoju.lokalnego) pojawi się konkurs, w którym do wygrania są ciekawe nagrody. By wziąć udział w konkursie będzie trzeba w komentarzu zamieścić zdjęcie/zdjęcia z wykonanymi zadaniami. Szczegółowe informacje o konkursie już we wtorek 17 marca.

Materiały można pobrać pod adresem:


Drodzy Rodzice!

Do dobrej zabawy nie są potrzebne drogie czy wymyślne gadżety, najlepsze są te najprostsze zabawy. Dzięki wspólnym zabawom wzmacniamy więź z dzieckiem i sprawiamy , że czuje się ono ważne i kochane.
Proponuję Państwu zabawy, które sprawią radość nie tylko dzieciom , ale też dorosłym.
Przekonajcie się sami. 

Oto moje propozycje:

 




 


 


 






Piosenka: „Pszczółka śpi w ogrodzie”

1.Pszczółka śpi w ogrodzie 1-2-3
Ubrudzona w miodzie 1-2-3
my dokoła niej chodzimy
i się wcale nie boimy 1-2-3, 1-2-3

2. Pszczółka się zbudziła 1-2-3
nóżką poruszyła 1-2-3
kogo dotknie mała pszczoła
musi tańczyć z nią dookoła 1-2-3, 1-2-3

Wierszyk: „Znaki drogowe”
Jadą auta rozpędzone,
Każde zdąża w inną stronę.
Jak nad nimi zapanować?
Trzeba ruch uregulować.

Oto nasi pomocnicy,
Stoją zawsze przy ulicy.
Dniem i nocą wciąż gotowe…
Zgadnij co to? – Znaki drogowe!

Piosenka: „Ola i Liście”
Poszła Ola na spacerek
Na słoneczko, na wiaterek
A tu lecą jej na głowę
Liście złote i brązowe...(x2)

Myśli Ola - "Liści tyle
Zrobię bukiet z nich za chwilę
La, la, la, la, la, la, la, la, la
La, la, la, la, la, la, la, la, la




Tematy kompleksowe i zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
Wrzesień

1.„Nasza grupa”(02.09 – 06.09)
rozwijanie koncentracji uwagi,
wzbogacanie słownictwa czynnego,
rozwijanie aktywności twórczej i spostrzegawczości,
kształtowanie poczucia przynależności do grupy,
rozwijanie umiejętności wokalnych,
porównywanie i klasyfikowanie przedmiotów ze względu na przynależność,
kształtowanie pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni,
kształtowanie bezpiecznych zachowań w ogrodzie przedszkolnym,
rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
rozwijanie sprawności manualnej,
kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej,
umożliwienie kontaktu ze znakami i symbolami,
wdrażanie do zgodnego współdziałania z kolegami z grupy,
poznawanie tradycyjnych zabaw.

2.„Moja droga do przedszkola” (09.09 – 13.09)
Zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze,
Poznanie podstawowych znaków drogowych,
Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez udział w zabawach ruchowych,
Rozwijanie orientacji w przestrzeni oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej,
Rozwijanie słuchu fonematycznego,
Rozwijanie analizy i syntezy sylabowej,
Klasyfikowanie przedmiotów według podanej cechy.
Kształtowanie koncentracji uwagi.

3.„Idzie jesień… przez las i park” (23.09 – 27.09)
Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
Rozpoznawanie i nazywanie darów jesieni,
Rozbudzanie zainteresowań światem przyrody,
Poszerzanie doświadczeń plastycznych z wykorzystaniem materiału przyrodniczego,
Rozwijanie koncentracji uwagi i pamięci wzrokowej,
Rozwijanie umiejętności liczenia i porównywania liczebności zbiorów – używanie zwrotów więcej, mniej,
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
Wzbogacanie słownictwa czynnego.




 

 

 

Copyright © Publiczne Przedszkole Nr 3 z Grupą Żłobkową  NIEZAPOMINAJKA  w Świebodzicach 
design by TONER