NIEZAPOMINAJKOWE GRUPY
 
   
SŁONECZKA
Informacje grupowe dla rodziców

     
    


 




 



 




Kochane Dzieci! Witamy w kolejnym miesiącu maju, w tym tygodniu wprowadzimy Was w świat bajek i bajeczek, świat magiczny, poznacie wartości roli bajek, bohaterów bajek. Są to tylko propozycję spędzania czasu, mamy nadzięje, że chętnie z nich skorzystacie. Życzymy dużo zdrowia i uśmiechu.

Pozdrawiamy

Justyna Wolska
Aneta Panna


Witajcie dzieci w kolejnym tygodniu, mam nadzieję że już wiecie jak dbać o przyrodę w tym tygodniu zaś porozmawiamy o naszej miejscowowści i zbliżających się świętach. Śledźcie nasze propozycje zabaw. Wysyłajcie nam również Wasze zdjęcia, miejmy nadzieje, że szybko się spotkamy. Życzymy dużo uśmiechu, cierpliwości i pogody ducha.

Pozdrawiamy

Justyna Wolska
Aneta Panna


Serdecznie witam moje ,,Słoneczka" w kolejnym tygodniu, w tym tygodniu zajmiemy się bardzo ważnym tematem ,,Dbajmy o przyrodę", mamy nadzieje , że Wasze humory i zdrowie dopisują. Przesyłajcie nam swoje prace i zdjęcia z wykonywanych zadań, będzie nam bardzo miło zobaczyć wasze uśmiechnięte miny.

Pozdrawiamy

 


Serdecznie witam wszystkie "Słoneczka" po świętach, mam nadzieję, że spędziliście je z rodziną i jesteście zdrowi. W tym tygodniu będziemy mówić o zwierzętach na wsi, ciekawe ile ich znacie? J Mam dla Was kilka propozycji zabaw i zachęcam do podzielnia się wykonanymi pracami.


Drodzy Rodzice, 

przesyłam propozycję zadań na kolejny tydzień. Mam nadzieje że czujecie się dobrze i jesteście gotowi na kolejny tydzień zajęć z dziećmi. Zbliża się czas świąt Wielkiejnocy, dlatego mam nadzieje ,że pomimo utrudnień spędzicie go w sposób wyjątkowy wraz z najbliższą rodziną. Bardzo dziękujemy za przesłane prace, bardzo cieszymy się z każdego wykonanego zadania przez dziecko. Zachęcamy do dalszego wysyłania zdjęć i dzielenia się z nami czasem spędzonym przez Państwa dzieci w tym trudnym czasie. Życzymy Wesołych Świąt, spokojnych, pełnych miłości i radości.

Pozdrawiamy

Justyna Wolska
Aneta Panna


Rodzice i dzieci z grupy "Słoneczka"

Przesyłam propozycje zabaw z dziećmi na kolejne dni. W tym tygodniu omawiać będę "Wiosenne powroty". Zachęcam do wybierania tych zabaw, które Państwu i dzieciom odpowiadają. Możecie w miarę możliwości pooglądać książki o ptakach lub filmy przyrodnicze poruszające tą tematykę. Proszę o kontakt w razie jakichś problemów lub przesyłanie zdjęć z wykonywanych zadań na mojego e-maila: ju.rybak@wp.pl. Życzę miłej zabawy i dużo zdrowia!

Justyna Wolska


Drodzy Rodzice!

W związku z obecną sytuacją, proponuję zestaw zabaw z dziećmi na konkretne dni według planu dydaktycznego realizowanego w naszej grupie. Tematem kompleksowym realizowanym w tym tygodniu są "Wiosenne przebudzenia". Zapraszam do zabawy i wykorzystania zamieszczanych przeze mnie materiałów. Życzę miłej zabawy i zdrowia.

Wychowawca grupy "Słoneczka"


Zapraszam do obserwacji marcowej pogody przed okno. Załączam przykładowy kalendarz pogody, ale możecie stworzyć swój, oryginalny.


Drodzy Rodzice!

Zachęcam do wspólnej zabawy z dziećmi w domu, wystarcza chęci i można stworzyć coś ciekawego. Przesyłam link z propozycjami zabaw. Życzę dużo zdrowia i miłej zabawy!


Dzieci uczą rodziców w domu!

W odpowiedzi na zaistniałą sytuację, ale także na apel Ministra Edukacji Narodowej, a przy tym chcąc zachęcić dzieci do przebywania w domu i naukę, w ramach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" Centrum Rozwoju Lokalnego przygotowało serię materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci. W każdą środę i każdy piątek na stronie internetowej www.crl.org.pl będą ukazywać się materiały do pobrania całkowicie za darmo. Zamieszczane lekcje będą obejmować tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii czy historii. Zakres tematyczny i liczba lekcji będzie zależna od rozwoju sytuacji i ewentualnej decyzji co do wydłużenia okresu zamknięcia przedszkoli i szkół podstawowych.

Zapraszamy do pobrania pierwszego pakietu materiałów pn. "Jestem bezpiecznym uczeniem, jestem bezpiecznym przedszkolakiem". W paczce znajduje się prezentacja multimedialna oraz 4 zadania do wykonania. By zachęcić wszystkich rodziców i dzieci do wspólnej nauki Centrum Rozwoju Lokalnego informuje, że 17 marca na profilu na Facebooku (facebook.com/centrum.rozwoju.lokalnego) pojawi się konkurs, w którym do wygrania są ciekawe nagrody. By wziąć udział w konkursie będzie trzeba w komentarzu zamieścić zdjęcie/zdjęcia z wykonanymi zadaniami. Szczegółowe informacje o konkursie już we wtorek 17 marca.

Materiały można pobrać pod adresem:


 


MARZEC
Zagadnienia programowe

1. Nie jesteśmy sami w kosmosie
- przyswajanie nazw: globus, wszechświat, planety, Ziemia, Księżyc,
- poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata,
- poznawanie przyborów, narzędzi potrzebnych do obserwowania otoczenia, np. lupy, lornetki, mikroskopu,
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych,
- rozwiązywanie prostych zagadek,
- układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych,
- rysowanie, malowanie - korzystanie z różnych materiałów i przyborów.

2. Zwierzęta z dżungli i sawanny
- poznawanie przedstawicieli zwierząt egzotycznych,
- uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych,
- słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów,
- wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich,
- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk,
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność,
- lepienie z plasteliny, masy solnej, masy papierowej, wycinanie, wydzieranie, składanie papieru,
- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa.

3. Marcowa pogoda
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną,
- uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał,
- rozpoznawanie dźwięków poznanych instrumentów perkusyjnych,
- rozpoznawanie odgłosów przyrody,
- nazywanie elementów pogody,
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku,
- śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście,
- próby akompaniowania do piosenek na wykonanych instrumentach.

4. Wiosenne przebudzenia
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny - powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy),
- poznawanie oznak nadchodzącej wiosny,
- uczestniczenie w pracach dorosłych, dbających o rośliny w ich otoczeniu (np. pomoc przy podlewaniu roślin doniczkowych),
- rozpoznawanie przedmiotów, roślin za pomocą dotyku, smaku, węchu,
- rozróżnianie i nazywanie barw - podstawowych i pochodnych,
- nazywanie barw dostrzeganych wokół siebie (przyroda, zjawiska pogodowe),
- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa.

 


 






 


 


Listopad
Zagadnienia programowe

1. Mój dom
- obserwowanie, poznawanie najbliższego środowiska,
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt hodowanych w domu,
- podawanie imion: mamy, taty, brata, siostry,
- nazywanie członków bliższej rodziny i dalszej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, wujek, ciocia,
- podawanie wiadomości na temat ważniejszych wydarzeń z życia rodzinnego,
- nazywanie: elementów pogody, części mieszkania, pomieszczeń przedszkolnych itp.
- posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym,
- dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach,
- układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych,
- poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego.

2. Moje prawa i obowiązki.
- dostrzeganie potrzeb wyższych innych osób,
- dzielenie się z innymi własnymi radościami i smutkami oraz przejawianie empatii,
- przestrzeganie umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie,
- przestrzeganie istniejących (wprowadzonych w rodzinie, w grupie przedszkolnej) zasad społecznych,
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,
- mówienie o własnych potrzebach,
- dzielenie się swoimi przeżyciami,
- dopasowywanie i dobieranie przedmiotów tak, aby tworzyły pewną całość (np. to są klocki do budowania wieży, a te - do ułożenia domku),
- dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne (np. buty pasują na nogi).

3. Moje zdrowie i bezpieczeństwo
- dbanie o higienę poprzez:
- częste mycie rąk, zwłaszcza przed jedzeniem
- prawidłowe mycie zębów po posiłkach
- codzienne mycie całego ciała
- codzienną zmianę bielizny
- dbanie o czystość odzieży, obuwia
- korzystanie ze swojego ręcznika, grzebienia, swojej szczoteczki
- samodzielne korzystanie z toalety
- utrzymywanie porządku w miejscu zabawy,
- przezwyciężanie niechęci do jedzenia nieznanych potraw,
- spożywanie owoców i warzyw, ograniczanie spożywania słodyczy, chipsów,
- przestrzeganie ustalonych zasad korzystania ze sprzętu rekreacyjnego i sportowego,
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

4. Książka
- wybieranie książeczek do czytania,
- samodzielne oglądanie książeczek, czytanie na niby,
- wdrażanie do dbania o książki, właściwego obchodzenia się z nimi,
- wykonywanie dekoracji do kącika książki, np. ilustracji do ulubionych książek,
- poznawanie budowy książki (okładka, strona redakcyjna, ilustracje),
- ustalanie sposobu korzystania z książek,
- słuchanie wierszy, krótkich opowiadań o prostej fabule - polskich i zagranicznych autorów,
- tworzenie własnych książeczek o tematyce bliskiej dzieciom,
- wykonywanie czynności wymagających analizy, syntezy, porównywania, klasyfikowania,
- oglądanie ilustracji w książkach dla dzieci,
- poznawanie własnych możliwości w toku wykonywania różnych czynności i w konfrontacji z rówieśnikami (określanie: sam potrafię…).

 




"Moje przedszkole"

I. Maszeruję rano
do przedszkola z mamą,
śpiewa ptak, wiatr powiewa,
a ja głośno śpiewam.

Ref.: Czas wesoło płynie
w przedszkolnej drużynie,
tu przyjaciół mam
i nie jestem sam,
tu przyjaciół mam
i nie jestem sam.

II. W drzwiach nas wita pani,
mam laurkę dla niej,
w sali już jest wesoło,
wszyscy robią koło.

Ref.: Czas wesoło…

III. Znam magiczne słowa:
proszę i przepraszam,
powiem wam - zawsze chętnie
do przedszkola wracam.

Ref.: Czas wesoło…

 

Mam 3 latka, 3 i pół

brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
i mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
myję ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
tańczę, kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
o tchórzliwym koziołeczku,
i o piesku co był w polu,
nauczyłam się w przedszkolu


Wrzesień
Zagadnienia programowe

1. To jestem ja
- poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy,
- uczestniczenie we wspólnych zabawach,
- odpowiadanie na zadane pytania,
- nazywanie przedmiotów i ich kolorów (zabawek, ubrań),
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu,
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek),
- słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela.

2. Moja grupa
- uczestniczenie we wspólnych zabawach,
- rozpoznawanie swojego znaczka rozpoznawczego wśród innych znaczków,
- określanie, na podstawie dwóch obrazków, co zdarzyło się wcześniej, a co później,
- nazywanie przedmiotów i ich kolorów,
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu,
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok,
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek),
- rysowanie kredkami.

3. Moja droga do przedszkola
- poznawanie zasad ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicach (pod opieką osoby dorosłej),
- poznawanie zawodów osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola; nazywanie ich czynności, narzędzi, przyborów potrzebnych im do pracy,
- rozpoznawanie wybranych znaków drogowych,
- skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela,
- określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: do góry, w dół, do przodu, do tyłu, w bok,
- malowanie: palcami, dłonią, pędzlem,
- uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych.

 


 

 

Copyright © Publiczne Przedszkole Nr 3 z Grupą Żłobkową  NIEZAPOMINAJKA  w Świebodzicach 
design by TONER